سفر به ارمنستان
ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که همیشه گردشگران زیادی از سراسر دنیا خصوصا ایران به خود جذب کرده است

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که همیشه گردشگران زیادی از سراسر دنیا خصوصا ایران به خود جذب کرده است


ارمنستان از نظر تقسیمات کشوری 11 استان دارد که مردم بیشتر این استان‌ها به کشاورزی مشغول هستند البته دامپروری، ماهی گیری، شکلات سازی نیز از مشاغل اکثر افراد این کشور است. یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین شهر‌های ارمنستان ایروان است که پایتخت رسمی ای کشور نیز هست و آثار باستانی و تاریخی بسیاری دارد و سالانه مردم بسیاری از سراسر دنیا برای سفر به این کشور و دیدن شهرهای آن روانه می شوند از جمله شهرهای دیگر آن نیز می توان به گیومری، دیلیجان، کوتایک، تاووش، آرارات و ... اشاره کرد.


این کشور جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که از جمله آن می توان به شهر دیلیجان اشاره کرد که به قدر زیادی سرسبز و زنده است و به آن سوئیس کوچک نیز می گویند. پایتخت این کشور یعنی ایروان نیز پر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که معمولا بیشترین میزان گردشگری را هم دارد، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور روستای گوریس است که با قدمت زیاد و معماری آلمانی که دارد شهرت زیادی پیدا کرده استبه طور کلی آب و هوای ارمنستان کوهستانی اما متعادل است که به دلیل بارش باران زیاد طبیعتی سبز و زنده دارد این کشور در تابستان دمایی بین 18 تا 22 درجه بالای صفر دارد در حالی که در زمستان دمای آن به حدود 12- درجه نیز می رسد و روبه سردی می رود بنابراین به نظر می رسد فصل‌های گرم بهترین زمان برای سفر به این کشور هستند.


ارمنستان در منطقه جنوبی قفقاز واقع شده، همسایه گرجستان، جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه است


جمعیت ارمنستان حدود 3 میلیون نفر است. بیش از 98٪ از جمعیت ارمنستان ارامنه هستند. بقیه جمعیت اقلیت های ملی مانند: Yezids ها، آشوری ها، یونانی ها، کردها می باشد.


زبان رسمی جمهوری ارمنستان،ارمنی است که دارای خط مخصوص خود نیز هست.


آب و هوای ارمنستان


بهار: عمدتا از اواسط ماه مارس تا ژوئن بارانی است. هر چند گاهی اوقات شما می توانید روز آفتابی و گرم را نیز ببنید.


تابستان: از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر خشک، آفتابی و بلند است.درجه حرارت در روز بین 25- 35 درجه سانتی گراد است اما شب ها دما پایین تر می آید و دما دلپذیر تر می شود.


پاییز: دارای آب و هوای معتدل و آفتابی است. درجه حرارت بین 20-30 C در نوسان می باشد.زمستان: کوتاه است اما اواسط ماه دسامبر تا پایان ماه فوریه پوشش برف بسیار خوبی در کوه ها و پیست های اسکی وجود دارد.


واحد پول ارمنستان درام است.بهتر است هنگام سفر ارز مربوط به این کشور را تهیه کنید.دستگاههای خودپرداز نیز در سراسر شهر موجود است.

سفر به ارمنستان
قبلسفر به مراکش
ارسال نظرات
لطفا صبر کنید