گرجستان کشوری با تاریخ کهن و طبیعت بکر
گرجستان، کشوری در جنوب قفقاز، همیشه برای من نمادی از تاریخ غنی، طبیعت بکر و مردم مهمان نواز بوده است

مقدمه


گرجستان، کشوری در جنوب قفقاز، همیشه برای من نمادی از تاریخ غنی، طبیعت بکر و مردم مهمان‌نواز بوده است. تصمیم گرفتم به این کشور سفر کنم تا هم با فرهنگ آن بیشتر آشنا شوم و هم از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی‌اش لذت ببرم. در این سفرنامه، تجربیات خودم از سفر به گرجستان و بازدید از برخی از مناطق گردشگری این کشور را با شما به اشتراک می‌گذارم.


روز اول: تفلیس، شهری با تاریخ و مدرنیته


سفرم با ورود به پایتخت گرجستان، تفلیس، آغاز شد. تفلیس شهری است که تاریخ و مدرنیته را به خوبی در هم آمیخته است. در مرکز شهر، می‌توانید خیابان‌های سنگفرش شده با خانه‌های قدیمی و کلیساهای باستانی را ببینید، در حالی که در بخش‌های دیگر شهر، برج‌ها و ساختمان‌های مدرن سر به فلک کشیده‌اند.


اولین مقصد من، قلعه ناریکالا بود. این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد و از آنجا می‌توانید منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از شهر را ببینید. برای رسیدن به قلعه، می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید که خود این سفر کوتاه با تله‌کابین تجربه‌ای هیجان‌انگیز است.


بعد از قلعه، به حمام‌های گوگردی معروف تفلیس در محله آبانوتوبانی رفتم. این حمام‌ها در کنار رودخانه کورا قرار دارند و به دلیل خواص درمانی‌شان معروف هستند. تجربه حمام گوگرد در فضای تاریخی، بسیار آرامش‌بخش و خاص بود.


روز دوم: طبیعت بکر و زیبای کازبگی


در روز دوم، تصمیم گرفتم از تفلیس خارج شوم و به سمت کازبگی، یکی از زیباترین مناطق طبیعی گرجستان حرکت کنم. مسیر من از جاده نظامی گرجستان گذشت که یکی از زیباترین جاده‌های کوهستانی دنیا است. کوه‌های قفقاز با قله‌های برفی و رودخانه‌های خروشان، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را در طول مسیر برایم فراهم کردند.


در کازبگی، از کلیسای ترینیتی گرگتی بازدید کردم که بر فراز یک تپه بلند قرار گرفته است. این کلیسا با پس‌زمینه‌ای از قله کازبک، یکی از زیباترین مناظر گرجستان است. احساس عجیبی داشتم، گویی که در دل تاریخ و طبیعت غرق شده‌ام.


روز سوم: سفری به زمان در متسختا


در روز سوم، به شهر متسختا، یکی از کهن‌ترین شهرهای گرجستان رفتم. متسختا زمانی پایتخت گرجستان بوده و امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و مذهبی کشور شناخته می‌شود. در این شهر، از کلیسای جامع سوتیتسخولی بازدید کردم. این کلیسا به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی گرجستان است. فضای داخلی کلیسا با نقوش و دیوارنگاره‌های زیبا، انسان را به دوران گذشته می‌برد.


همچنین از صومعه جواری که بر فراز تپه‌ای مشرف به محل تلاقی دو رودخانه متکواری و آراگوی قرار دارد، دیدن کردم. منظره‌ی رودخانه‌ها از بالای تپه بسیار چشم‌نواز و آرامش‌بخش بود.


روز چهارم: تجربه غذاهای محلی


یکی از جذابیت‌های سفر به گرجستان، تجربه غذاهای محلی این کشور است. در طول سفرم، از غذاهای سنتی گرجی مانند خاچاپوری (نوعی نان پنیر)، خینکالی (نوعی دامپلینگ گوشت) و چاکاپولی (خورش گرجی با گوشت و ترخون) لذت بردم. طعم غذاهای گرجی با ادویه‌ها و مواد اولیه محلی، بی‌نظیر است و تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهم کرد.

گرجستان کشوری با تاریخ کهن و طبیعت بکر
قبلسفر به مراکش
ارسال نظرات
لطفا صبر کنید